29 Ocak 2019 Salı

Merhaba.

15 gündür filan hasta oldum olucam, böyle önce bir bademcik iltihaplanması oldu, o geçti böyle bi boğazda gıcıklık, o geçti böyle bi nası desem hafif bi kırgınlık derkeen cuma sen bi ateşlen. wow. En son ne zaman ateşlendiğimi hatırlamıyorum ama annemin baktığını hatırlıyorum, demek ki en az bi 4 senesi var. Bu seferki ateşlenmemde de şanslıyım ki yalnız değildim. Nazlandım da nazlandım. Bir o tarafa nazlandım, bir bu tarafa nazlandım. Balgamlar ve ateşler içinde yatarken bir yandan alnıma ıslak bez koyup bir yandan çok güzel olduğumu söyleyen yağız bir delikanlı tarafından 2 günde tamamen iyileştirildim. Bir sürü plan yaptığımız bir haftasonu bu şekilde sona ermiş oldu. Haftaya görüşmek üzere.




17 Ocak 2019 Perşembe

Merhaba.

Adulting'le olan savaşım son buluyor derken başıma yeni olaylar geliyor. Her şeyin yolunda olduğu sıradan bir gün. İşten çıkıyorum, aklımda ayva tatlısı yapma planları var. Vay be diyorum, ne kadar da adult'ım. Metrodan eve yürürken annemi arıyorum, tarifle ilgili birtakım püf noktaları alıyorum. Markete uğruyorum. Karanfil, çubuk tarçın, ayva ve hatta kaymak alıyorum. Eve gidiyorum.

Sonra bir de bakıyorum evde gaz yok.
Kombi de çalışmıyor.
Kombi yetkili servisini arıyorum, diyor ki gazınız yoksa bizle ne alakası var...
Haydaa.
Nasıl yani.
Kaloriferler soğumuş.
Sıcak su yok.
Kombici beyler "sayacınızı kontrol edin" filan diyor.

Doğalgaz sayacımız nerede acaba tam, giriş katta bir sürü sayaç var gidem de oraya bakam diyorum. Harbiden de bir sürü sayaç var. Bir bok anlamıyorum ama. Yukarı çıkıp ev sahibinin oğlunu arıyorum. Biraz sonra geliyor sağolsun. Sayacınız mühürlenmiş aha işte, diyor, kafasını hafif yukarı kaldırarak. Doğalgaz sayaçları dairenin olduğu kattaymış meğer, whoops. Sonra aklıma geliyor. Ağustos'tan filan kalma 7-8 liralık birtakım ödenmemiş faturalarımı hatırlıyorum. Hayır yani, 5 ay mı yani bunların son ödemesi, mühürleyecektiniz madem, gerçekten bugün mü? Neden bugün? Ayrıca mühürleme işlemini yapan kişiler neden bu kadar gizemli? Neden kapıyı çalıp haber vermiyorlar ya da kapıya küçük bir not bırakmıyorlar? Mal gibi evin içinde "gaz neden olmayabilir bir düşüneliiimmm" diye volta atmamız mı gerekiyor illa? Kendileriyle eve gelirken kapıda karşılaşsaydık neler olacaktı? Kendileri kaç kişiler? Bu işlemi bir kişi yapıyor olabilir mi? Sayaç tavana çok yakındı, bu işi yapmak için uzun boylu mu olmak gerekiyor yoksa küçük bir tabureyle mi çalışıyorlar. Ya da mesela selfie çubuğu gibi uzun bi itemle mühürü "çıtınk" diye takıvermeye yarayan bir alet mi var?

Sonuç olarak eski salak borçları hemen ödedim, fakat mühürün kaldırılması için gerekli olan yasal süre 48 saatmiş. Sıcak su ya da ısınma problemi pek umurumda değil.

Adulting'in iş çıkışı eve gelip ayva tatlısı yapma kısmına ulaştığımı sanarken "devlete faturalarımızı zamanında ödemeliyiz" kısmını aşamadığımı fark etmek beni biraz üzdü.

Ama gerçekten, kendileriyle kapıda karşılaşsaydık neler olacaktı?

DURUN LÜTFEN! MÜHÜRLEMEYİN! AYVA TATLISI YAPICAM!!!

ps: google arama geçmişimde "sayaca takılan mühürü sökme, doğalgaz sayacı mühürü, mühür sökme cezası" gibi şeyler var. Damn...O tatlıyı yapmayı gerçekten istemiştim dostum... Hatta söküp biraz doğalgaz kullanıp, mühürcü bireyler fark etmeden geri takmayı bile düşündüm. Ama yerinden oynamıyor namussuz.




















Umarım mühürü sökmeye ben evdeyken gelirler. Kulağım hep kapıda. Tam sökerlerken birden kapıyı açıp bütün bu gizemi sonlandıracağım.

edit: Ertesi sabah işe gitmek için hazırlanırken kapı çaldı. Açtığımda şu manzara ile karşılaştım:



Evet, gizemlerimiz çözüldü. Mühürcü bireyler tek kişiden oluşuyormuş ve boyu ne çok uzun ne de tabureye ihtiyaç duyacağı kadar kısaymış. Sanırım boyu kısa olan benmişim.

Akşam da ilk ayva tatlımı yaptım.



























Aşırı güzel oldu. Bundan sonra olayım ayva tatlısı. Kendime 27 yaşımda kışı sevdirecek bir şey buldum sonunda.

Sorunların böyle birer birer çözülmesinin hastasıyım.