14 Aralık 2013 Cumartesi

13. cuma sabahına Paris caddesi'ne girmek üzereyken Amerikan Büyükelçiliği kapısından fırlayan takım elbiseli yaşlı bir adamın "az önce fotoğraf çekmişsiniz.... benimle gelir misiniz çektiğiniz fotoğraflara bakmam gerekiyor..... hmm...... öğrenci misiniz.... hmm..... kimlik alabilir miyim....... tamam buralar hassas bölge bir daha buralarda fotoğraf çekmeyin....." cümleleriyle başlamam günün geri kalanı hakkında biraz bilgi verebilir sanıyorum. Aslında olay Atatürk Bulvarı'nın bomboş olması ve tatlı bir güneş vurması ve benim "ay dur şurayı çekim bi" demem ama ters ışık yüzünden çekemememden ibaretti. Elçilikle herhangi bir göz teması bile kurmamıştım. Caddeye girerken de elçilik parmaklıklarında "fotoğraf çekmek yasaktır" tabelasını görüp "hehe düşünsene bi de beni görmüşlermiş teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ordan :D::Ddd" diye düşünmüştüm. Zaten amca bey de ben bunu düşündükten 10 saniye sonra belirdi. O yüzden pek şaşıramadım diyebilirim. Sonra gözümün önüne içerde kamera görüntülerini izleyen bir grup insan geldi. Yakınlarda olay olmuyor bari karşı caddeye zoom yapalım belki bir şeyler olur diyip "ALLAHIM SONUNDA BİR İŞ ÇIKTI!" diye sevinen bir grup insan. Amca beyle konuşurken fazla gerildiğim ve asiliğimi sadece polislere yönlendirmeye hazırlandığım için "Çekmedim abi. Valla çekmedim. Ben yolu çekiyoydum yokşa şikmişim ameyikayı :(((" gibi şeyler demiş olabilirim.

Günün geri kalanında yaşadıklarımı anlatmayacağım çünkü kelimelerle taşak geçilebilir hale getirebileceğim tek olay buydu.

Fakaaat, asıl konuyu elbet bir yere bağlayacağım.

Şuraya;

Aylar önce, St. Antuan'ın avlusunda "Hfff Hristiyanlık çk sçma .:S:s.s" dedikten 2 saniye sonra LAPS diye ayağımı burkup "JESUS.... IS THAT YOU......."  diye göğe bakmıştım. Nası da abartıyorum... Ama bi "lan?" olmadım değil. Hala o burkuğun ağrısıyla bilmem neyiyle uğraşırken 13. cuma'da yarakkürek şeyler yaşamama ne demeli? Bütün bunlar Hristiyan olmam için bana gönderilen işaretler. Neyse efendim ben de dedim madem Jesus da bu kadar ısrar ediyor, e olayım bari Hristiyan.Olayım ama mesela bayramdan bayrama namaza giden, ramazanda alkol tüketmeyen müslüman kardeşlerim gibi olayım. Ne bileyim işte Christmas'tır, Halloween'dir filan, o sheqil takılırım. Nasıl? Hem yılbaşı ağaçlarına bakıp bakıp "allam çok saçma ama çok güzel" demeyi bırakırım. Sonuçta bütün bunlar imanın şartları.

22 yorum:

  1. hahaha ilk paragrafta olanlar karikatür gibiymiş

    YanıtlaSil
  2. Bi Hristiyanlığın eksikti

    YanıtlaSil
  3. Ulan.. gözümde şu yazıya kadar inançsızlığın bile bir nebze saygı duyulabilir neticesindeydi.Ama inancın ya da inançsızlığın bu kadar boktan sebeplere bağlıysa boşver kızım sen bu işleri. Git ötede kumda oyna haath canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E be dalyarak ile giriş yapmadan edemeyeceğim sevgili sığır kardeşim.

      Dalyaraklığına paşa gönlüm karar verdi de sığırlığına "inançsızlık bile" ve "bir nebze saygı duyulabilir" demenle ben bizzat kendim karar verdim. Şimdi şu yazıyı okuyup, ciddiye alıp gerçekten Hıristiyan olduğum sonucuna varman de azıcık zekasız olduğun sonucuna varmama neden oluyor fakat lakin ki zekalı olmak zekasız olmak pek kişiye bağlı şeyler değil. O bakımdan zekana değinmeyeceğim. Ama şöyle bir durum var; tut ki böyle boktan sebeplere bağlı olarak inanç belirliyorum. Adama demezler mi, inancını ananın babanın belirlemesinden iyi değil mi, diye? Sen de dersin ki "hayr onu kast etmedm okuyup arştırablrsn sonuçta tmm mı .s.:Ss". Sonra da demezler mi, sana ne yarrağım? diye. Ben değil de, birileri diyebilir yani. Onun için insanların inançlarını veya inançsızlıklarını hangi sebeplere bağladıklarını eleştireceğine köşene çekil. Git ötede karışsın kafan, haath canım.

      Sil
    2. İnançsızlığının saygı duyulabilir olduğunu düşünmem burada açıklamasan da daha mantıklı nedenlerinin olduğuna inanmamdandı. Yorumuma verdiğin bu uzun cevaptan da senin beni oldukça ciddiye aldığını görüyorum. Ha her alltta kaldığında "hfff ne ypmm lazım.s çbk bşylr demelym:S:ss çbk" diyip bunun için hemen "sana ne?" ve siktirikten "'paşa gönlüm' kalıplrını kullnmalıym" tavırların da çocukça. Son olarak ve EN ÖNEMLİSİ böyle yazılar yazıp sağa sola blog linkleri bırakman ve yazılarını yoruma açık bırakman demek insanlara eleştiri yapmaya hak tanıdığın anlamına gelir ki bu eleştirileri kaldıramıyorsan o da senin sorunun, demezler mi, ben değil de birileri yani. Ha şimdi diğer kozun "Zorla mı okutuyoruzz kaaardeşiiim?" klişen için de "biz sana yorumları zorla mı okutuyoruz e be dalyarak?" diyerek senin anlayacağın dilden cevap vermek istiyorum. Sonuç: Ya sen yorumları siklemeyeceksin ya da burda yazılanları siklememize absürd cevaplar vermeyeceksin. Asıl senin bir yerlerde kafan karışmış kendinle çelişiyorsun ama ne diyim JESUS yardımcın olsun canım.

      Sil
    3. Sen ve türdeşlerinin sorunu şu bak: İnançsızlık, birilerinin lütfedip ne ölçüde (bir nebze gibi) saygı duyulabilir olduğuna karar verebileceği bir şey değildir, olmamalıdır. Bu zihniyet yüzünden insanlar inançlarını veya inançsızlıklarını özgürce yaşayamıyor, ifade edemiyor. Benim derdim senin benim sikindirik bloguma yazdıklarımı eleştirmen değil. Senin gibi birçoklarında da bulunan bu kafa yapısı. Bu kafanın üç beş level üstü ülke yönetiyor, mesela.

      Sil
    4. Senin sorunun da "sen ve türdeşlerininin" diyerek beni kalıplara sokma çabandan sonra gelip burda "bizi yargılamayın kalıplara sokmayın bırakın inancımızı da inançsızlığımızı da dilediğince yaşayalım" demen sanki ben bunu sorgulamışım gibi. Şurda yazdığım iki cümleden benim kafa yapımı çözdüğünü sanıp ülke yöneticilerimizle benzeştirmen de çok ironik. Ben ve türdeşlerim, bizler, sizler kim bunlar yahu? Böyle diye diye bu hallere gelmedik mi zaten? Bu böyle uzar gider ama daha yazmayacağım bilge. Sonu yok çünkü anlamak istediğini anlayacaksın sadece, Rousseau'nun dediği gibi. İstediğin şeyleri önce kendi hayatında özümseyip sonra karşıdaki kişilerden beklemen dileğiyle.

      Sil
    5. http://25.media.tumblr.com/fcbc01efc8f1300a776d633a01e89327/tumblr_mh1fp16dFV1rqiy78o1_400.gif

      Sil
    6. Benim merak ettiğim şey anonim russonun adını Google'dan kopyaladın mı yoksa harf harf bakarak mı yazdın. Bi de liseyi dışarıdan mı okuyorsun yoksa üniformalı bir lise öğrenci misin?

      Sil
    7. Çeliktepe Cengizhan Lisesi, 11TM-B sınıfından.

      Sil
    8. Canım çok orusbusun. Bunu sana bakarak harf harf yazdım. Çok kolay oldu. :D:D:D:Dd.dd.d

      Sil
  4. bilge seni anlayıp sonuna kadar destekleyenlerdenim bizi bu samimi ve güzel mizahlı yazılarından mahrum bırakma-bunlar yüzünden-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim anonimciyim :*

      Sil
  5. Ben anonim arkadaşın varsa blog linkini istiyorum onu takip edicem bundan sonra. Helal olsun kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhtemelen şu: http://fgulen.com/tr

      Sil
    2. çok komiksin enişte ama esprin bayatladı

      Sil
  6. daha önce de mi yaptım lan. nasıl stalkerlarsınız siz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine bana cevap vermiştin sorularımın her zaman arkasındayımdır

      Sil
    2. o zaman da "get a life" demiş miydim?

      Sil
    3. bu arada bilgeyle kuzen misiniz berk ?

      Sil
  7. kuzenler. dayısının oğlu. halasının kızı. hı hım. ben biliyorum.

    YanıtlaSil