12 Şubat 2013 Salı

Bugün Kürtçe dersine girdim. Sınıfın kapısında Trt Şeş kamerası filan görünce biraz gerildim. Kredim yetmediğinden alamamıştım ama hocadan izin alıp misafir olarak girebileceğimi öğrendim. Hocamız ilköğretimde yabancı dil öğretmenliği yapıyormuş. İlk defa bir üniversitede ders veriyormuş, çok heyecanlı ve çok mutluydu. Ben de duygulandım filan, bi triplere girdim. İlk olarak alfabeyi öğrendik. İngilizce'yi nasıl öğrendiğimi hatırlamıyorum, bir dile alfabesinden başlamak beni ilkokula götürdü. Genel olarak Türk alfabesine benziyor ama bazı farklı sesler var. Mesela Kürtçe'de ö yokmuş. Sonra mesela x var, q var ama sesleri biraz farklı.

Böyle şeyler işte.


























Her biji Mehmet hoca !

Nasıl da öğrenmişim ama ya üf! HEMEN KAPIYORUM ;))99

31 yorum:

  1. Sonuna kadar okudum ve her an bu kadar saçmalamış olamaz elbet bir yere bağlayacak, bu kadar ileri gitmiş olamaz falan dedim. Ne diyelim Bilge. İyi yapmışsın. İyi öğren; bakarsın bu dili konuşanların psikoloğu olursun he? fistoqî.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçmaladığımı veya bir konuda ileri gittiğimi düşünmüyorum, ne demek istediğini anlamadım.

      Sil
  2. Merhaba Bilge, bu postun beni çok mutlu etti. Umarım öğrenirsin bu dili de, bir dilde daha düşünebilirsin.

    YanıtlaSil
  3. farklı olayım çabası seni buralara kadar getirdi demek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir çabam olsa neden Kürtçe öğreneyim olm gider Elfçe filan öğrenirdim.

      Sil
    2. ne alakası var acaba? elfçeye niye laf geldi? lütfen.

      Sil
  4. Ne kadar gerzekçe yorumlar var lan. Ben çok mutlu oluyorum senin gibi insanlar görünce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)

      Sen bir de okulun facebook'taki duyuru sayfasındaki yorumları görsen.. Aklımı kaybetme noktasına geldim.

      Sil
  5. Dar fikirlileri önemsememek en iyisi. Baya iyi yazıyorsun bu arada,kutluyorum, aynen devam :)

    YanıtlaSil
  6. başbakan ülkeyi parçalıyor siye sayıp söversin, sen kürt yanlısısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransızca alsaydım Fransız yanlısısın demeyecektin ama.. Lütfen büyüyünüz ve önyargılarınızdan arınınız.

      Sil
  7. kürdistanı da destekliyosundur sen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımdan herhangi bir politik sonuca nasıl varabiliyorsunuz hayret ediyorum sayın anonimler.

      Sil
  8. :) baya güldüm! Yani yorumlara...
    Herkes her şeyi yapmakta, öğrenmekte özgür olmalı gerisi boş. Bir dili öğrenmek kadar masumca bir şeyi bile nerelere çekmişler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların kalplerindeki nefret beyinlerini ele geçirince böyle oluyor işte, malesef..

      Sil
  9. Amaaaan sen bakma insanlara, herkes hürriyet manşet düzeyinde baksaydı hayata bi gram ilerlemezdik. İyi yapmışsın. Keşke benim zamanımda da olsaydı, ucundan ilişseydim. Yıl 2013, insanlar qwx'ten korkuyor.

    Ayrıca evet: belki bir gün sadece kürtçe konuşabilen insanları dinleyebilecek tek kişi sen olursun, o insanların gözü parlar sevinçten, daha seansa başlamadan bile iyi gelirsin onlara. daha ne?

    Alakasız ama: size okulda işaret dili öğretiliyor mu? o da kendi kuralları olan bir bayağı bayağı bir dil. bilen bir arkadaşım bize çat pat öğretmişti, "merhaba, ben xyz, şurada yaşıyorum. ben iyiyim siz nasılsınız?" kadar. unuttum gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşaret dili öğretilmiyor keşke olsa aslında çok istiyorum ben öğrenmek. Onun için kurs araştırmıştım bi kere ama kalmıştı öyle. Öğrenmek lazım cidden.

      Sil
  10. İngilizce biliyorum aman tanrım ingiliz yanlısıyım!!11!!bir!!! :((
    Ne kadar darsınız lan.
    Aferin Bilge. Bir dil bir insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün bir dil bir insan, iki dil iki insan diye 30a kadar filan saydıydım farkında olmadanshdfj

      Sil
  11. tkpli bir arkadaşım var bu kadar olamazdınız Bilge lan.
    Atatürkten hoşlanmayan, hükümeti sevmeyen ve kürtçe öğrenmeye başlayan. Aynısınız resmen. Kürdistan'ı savunuyor musun bilemem tabi.

    Yeni bil dil öğrenmen çok iyi bir şey.
    Bence matematikten çok daha yararlı en azından.
    Matematiği yapamayarak en doğrusunu yapıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar ne olamazdık, anlamadım?

      Matematiği yapamamaya kendim karar vermişim mesela düşünsene.

      Sil
  12. bilge,kürtçe çok duygulu ve derin anlamlı bir dil.umarım edebi şeyler okuyacak kadar ilerletebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derdimi anlatacak kadar öğreneyim de önce bir :)

      Sil
  13. selam ben de mozambikçe öğrenip mozambikistanı destekliyorum. hatta hepimiz ingilizistanı destekleyelim diye bize zamanında ingilizce öğrettiler ama ben bir mozambik milliyetçisi olarak ingilizceyi unutmaya çalışıyorum. yani yeni bir dil öğreniyorsan mutlaka o milletten olmalısın öyle değil mi? birkaç dil bilen insanları da hiç anlamıyorum, taraflarını seçmeliler bence. ama düşünüyorum da dünya mozambikli olsa hiç sorun çıkmayacaktı. keşke herkes senin gibi faşist olabilse de hep beraber savaşsak. umarım kısa zamanda kürtçeyi öğrenirsin.

    YanıtlaSil
  14. Selam ben beyinsizin onde gideni, hala dil ogrenmenin dili konusmanin ne anlama geldigini bilmeyen, sadece kendini ifade etme bicimi oldugunu anlayamicak kadar gerizekali anonimim. Sen kurtce dersine gittin diye nefretim beynime oksijen gitmesini engelledi ve saga sola saldirdim cunku azicik olan beyin fonksiyonum da sona erince icimdeki hayvan disariya cikti hebele hobele.

    YanıtlaSil
  15. Ahah, resmi ilk gördüğümde baban sanmıştım ve kontekste anlam verememiştim. Şimdi aydınlandım.

    YanıtlaSil