2 Ekim 2012 Salı

Bugün ilk paramı kazandım. Tam olarak 9TL. Geçen gün bir hocanın araştırmasında gönüllü olmak isteyip istemediğimizin ve katılırsak para kazanacağımızın yazılı olduğu maili yanıtladım ve araştırmaya katıldım. 100 soruluk bir genel kültür testini cevaplandırmamız gerekiyordu ve her doğru cevabımız için 20 kuruş kazanacaktık. Sorular "Halley kuyruklu yıldızı dünyaya en son hangi yılda yaklaşmıştır?" gibi şeyler olduğundan büyük kısmını sallayarak araştırmadan 45 doğru yanıt ve 9TL ile ayrıldım. Adam yanlışlıkla 10 lira verdiğinde 1 lirasını iade ederek de birkaç karma point kazanmayı ihmal etmedim. Nurbahar karmaya olan inancımı sarsacak bilimsel açıklamalar yaptı geçen gün. İlk başta tatmin oldum. Sonra geçti. Belki bir süre sonra karmadan tamamen sıyrılır mutlu mesut bir hayata kavuşurum.

Dün drama atölyesinde, "sahnede ayıp olmaz" kuralını özümsemek amaçlı birbirimize küfürler ettik. Tanımadığım bir insana sahnede GÖTÜNE DİNOZOR TAŞŞŞAĞ GİRSİN diye bağırmak kendimi iyi hissettirdi. Drama atölyesinde devamlılık sağlamak istiyorum, umarım güzel gider.

Bugün sosyal psikoloji dersinde gruplara ayrılıp "Birden fazla oda arkadaşına sahip olmak erkek öğrencilerin akademik performanslarını kadın öğrencilerin akademik performanslarından negatif olarak daha çok etkiler." diye sikimsonik bir şeye hipotez yazıp araştırma yapıyormuş gibi davranmamız gerekiyordu ve deney yapmanın ne kadar zor olduğunu fark ettim. Şimdi öğrencileri 50 kadın 50 erkek olarak alsak yaşlarını neye göre alacağız? Yaşlarını 18-22 olarak alsak, üniversiteye yeni başlayanların akademik performansları adaptasyon problemi yüzünden de manipüle olabilir ve araştırma epic fail olur. Hadi onu hallettik diyelim, akademik performanslarını neye göre ölçeceğiz? Not ortalamalarına göre desek, önceki yıllarla karşılaştırmamız gerekecek. Önceki yıllarla karşılaştırmaya kalksak bu adamların her yıl aynı tarz odalarda kaldığını da belirtmemiz gerekecek. 100 kişinin ne zaman kaç kişilik odada kalıp kalmadığınööeöröeröeöre?

-Sürekli açık algılara olan ihtiyacımı kendi başıma gideremediğimden okulun psikologundan randevu aldım. Haftaya terapim başlıyor.

6 yorum:

  1. Karmaya olan inancın bilimsel açıklamalarla mı sarsıldı? Tamamen bilim dışı bir şey değil mi zaten karma?

    YanıtlaSil
  2. psikologla konuşurken kopya iste. o olsa nasıl yaparmış filan. bir de ceteris paribus'a takılmamak lazım, her şey insan için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikologlar kopya isteyince "ben sana ne yapacağını söyleyemem :)))9)" diyorlar :(

      Sil
  3. karmaya olan inancın bu kadar çabuk sarsılacak madem neden hiç araştırmadan soruşturmadan inandın ki be güzel kardeşim. bi şeye inanmak bu kadar kolay mı? toplum olarak bazı şeylere moda olduğu için inanıyoruz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her şeyi çok ciddiye alan anonim kadar korktuğum çok az şey var.

      Sil